Cel mai bun colagen pentru articulatii

Corpul nostru are mai mult colagen decat orice alta proteina, este o componenta cheie a pielii, oaselor, cartilajelor, muschilor si tendoanelor noastre. Pe masura ce inaintam in varsta, corpul nostru produce mai putin colagen, ceea ce duce la scaderea elasticitatii pielii si la mai multe riduri. Colagenul consumat in alimente integrale sau ca supliment poate imbunatati aspectul pielii si durerile articulare, conform unor studii. In timp ce afirmatiile conform carora suplimentele de colagen pot intari parul si unghiile nu au fost studiate atat de amanuntit, exista beneficii potentiale.

Suplimentele de colagen sunt vandute de obicei sub forma de pulberi sau capsule. Sunt derivate din surse animale, inclusiv vaci, porci, gaini sau pesti. Potrivit unui studiu in nutritiei, este important sa cautati surse de colagen de inalta calitate: Daca este bovina, asigurati-va ca este crescuta pe pasune si hranita cu iarba. Daca este colagen marin, atunci sa fie de origine salbatica. Acest lucru va ajuta sa va asigurati ca colagenul este de calitate superioara.

Atunci cand decideti care supliment de colagen este cel mai bun pentru dvs., luati in considerare forma, tipul de colagen (diferitele tipuri sunt corelate cu diferite beneficii potentiale), sursa, doza si bugetul care se potrivesc cel mai bine nevoilor dvs. Indiferent daca colagenul imbunatateste sau nu pielea, parul si unghiile si reduce durerile articulare, majoritatea pudrelor de colagen sunt inca surse excelente de proteine. Cu toate acestea, capsulele de colagen sau pastilele sau pulberile cu portii mici, de obicei, nu servesc ca surse importante de proteine.

Suplimentele de colagen sunt benefice?

Aspectul pielii: studiile sugereaza ca anumite tipuri de colagen pot ajuta la imbunatatirea aspectului pielii imbatranite. Diverse studii controlate cu placebo, efectuate folosind colagen de tip I si III derivat din porc sau peste hidrolizat, au demonstrat un aspect redus al ridurilor, in special in jurul ochilor. , si imbunatatirea elasticitatii pielii.

Parul si unghiile: Studiile mici sustin afirmatia ca suplimentele de colagen vor duce la o densitate modesta a parului, in timp ce exista rezultate mixte in ceea ce priveste impactul colagenului asupra unghiilor. Unele studii raporteaza cresterea crescuta a unghiilor si reducerea fragilitatii, in timp ce altele nu arata nicio schimbare. Sunt necesare studii mai ample pe termen lung.

Dureri articulare: Cand vine vorba de dureri articulare, studiile arata ca suplimentarea cu diferite forme de colagen, de obicei de tip II, timp de cel putin trei pana la sase luni poate reduce modest rigiditatea sau durerea articulatiilor. Cu toate acestea, unele studii nu arata niciun beneficiu.

Persoanele aflate in postmenopauza cu densitate minerala osoasa redusa: daca intampinati scaderi ale densitatii minerale osoase legate de varsta, suplimentarea cu peptide de colagen timp de cel putin 12 luni poate sprijini o crestere a formarii osoase.

Persoanele insarcinate: suplimentele de colagen pot fi benefice daca sunteti in stadiile tarzii ale sarcinii, cand exista o cerere mai mare pentru aminoacidul glicina. Colagenul contine niveluri ridicate de glicina, asa ca ati putea lua in considerare utilizarea unui supliment pentru a va asigura ca obtineti cantitati adecvate. Cel mai bine este sa consultati medicul dumneavoastra inainte de a utiliza orice suplimente in timpul sarcinii.

Cine nu poate beneficia de suplimentele de colagen

Suplimentele de colagen sunt in general bine tolerate. Unii oameni raporteaza simptome usoare, inclusiv tulburari gastro-intestinale, dureri de cap, ameteli, insomnie, lipsa de apetit, mancarimi ale pielii si afte.

Cei cu antecedente de pietre la rinichi: desi nu a fost dovedit, este teoretic posibil ca consumul de suplimente de colagen in doze mari sa creasca riscul de pietre la rinichi. Daca aveti antecedente de pietre la rinichi, cel mai bine este sa va consultati cu furnizorul de asistenta medicala inainte de a utiliza suplimente de colagen.

Cei cu anumite restrictii alimentare: suplimentele de colagen sunt derivate din surse animale. Daca sunteti vegan sau vegetarian sau va abtineti de la a manca anumite animale, ar trebui sa evitati suplimentele de colagen.

Cei cu anumite alergii: Daca aveti alergii la peste, crustacee sau oua, ar trebui sa evitati suplimentele de colagen derivate din surse de peste sau membrane de coaja de oua.

Evaluare

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Alte Produse

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *