Tipuri de creatină proprietăți și administrare

Creatina este un supliment nutritiv utilizat de atleţi şi culturişti pentru a spori performanţa fizică şi a creşte masa musculară. Aceasta este sintetizată natural în organism din aminoacizi, iar cea mai mare parte se găseşte în muşchi. Creatina poate fi, de asemenea, obţinută din alimente sau suplimente alimentare.

Există mai multe tipuri de creatină, dar cele mai comune sunt:

  1. Creatină monohidrat – aceasta este forma cea mai cunoscută şi utilizată de creatină. Este stabila, ieftina şi eficientă.
  2. Creatină etil ester – aceasta formă de creatină a fost modificată chimic pentru a fi mai uşor absorbită de organism. Însă, nu a fost dovedită în mod convingător că este mai eficientă decât creatina monohidrat.
  3. Creatină micronizată – aceasta formă de creatină a fost măcinată până la o mărime de particule mai mică, astfel încât să fie mai uşor absorbită de organism.
  4. Creatină citrat – aceasta formă de creatină este legată de acidul citric, ceea ce poate face ca aceasta să fie mai uşor absorbită de organism.
  5. Creatină malat – aceasta formă de creatină este legată de acidul malic, un acid organic care se găseşte în multe fructe. Se spune că aceasta poate ajuta la îmbunătăţirea performanţei fizice prin creşterea rezistenţei musculare.

Administrarea creatinei poate fi făcută prin adăugarea acesteia la apă sau altă băutură, sau prin luarea unor suplimente sub formă de capsule sau pudră. De obicei, se recomandă o perioadă de încărcare de creatină în care se iau doze mai mari pentru o perioadă de câteva zile, urmată de o doză de menţinere mai mică.

Cu toate că creatina este considerată în general sigură,

Evaluare

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Alte Produse

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *